Een leuk project ontstaat

Een paar maanden geleden kwam ik dit leuke kickstarter-initiatief tegen genaamd Kano. Meer dan 13 duizend mensen steunen ze; en ze verzamelden 15 keer de 100.000 dollar die ze nodig hadden om hun product een vliegende start te geven. Goed gedaan!

We moesten er gewoon één bestellen om de interesse van mijn zoon in computer(games) enigszins te verdiepen met behulp van de leuke Kano Blocks om meer te leren over programmeren met behulp van Minecraft als een uitstekend instrument om de logica van coderen en 3D-codering aan te leren.

Kano haalde meer dan $ 1 miljoen op via kickstarter, van bijna 12.000 geldschieters, waaronder mede-oprichter van Apple, Steve Wozniak De hele set kan worden aangesloten op een standaard HDMI-poort en draadloos Bluetooth-toetsenbord

Kano is gebouwd op een Raspberry Pi single-board computer waarop een sterk gewijzigde Linux-distributie draait.

Voordat ik overstapte naar een bachelordiploma in Computer Science, studeerde ik Electronics aan de K.M.T.S. te Utrecht. Iets in het spelen met deze Kano-computer heeft mijn interesse in elektronica (opnieuw) aangewakkerd.

Een tool om elektronische componenten te testen, gebouwd door ondergetekende terwijl hij op de KMTS middelbare school zat in 1987 Arduino is een open-source single-board microcontroller

Maar een Raspberry Pi is nog steeds een complete computer en ik was op zoek naar iets praktischer, en vergeet niet dat ik veel heb gelezen over Arduino’s in MAKE magazine in de afgelopen jaren. De Arduino lijkt een perfect speeltje voor een leuk project. Het enige wat ik nu nog nodig had, was een idee.

En ergens tijdens de volgende paar dagen leek een idee op zijn plaats te vallen: Wat als ik zou proberen een eenvoudige slotmachine te maken met behulp van een Arduino?

Dat zou veel verschillende componenten moeten hebben; zoals het laten draaien van stappenmotoren om de rollen aan te drijven, het proberen van charlieplexing als een eenvoudige manier om ongeveer 10 verschillende knoppen multiplexen naar de beperkte pinnen van de Arduino en een Serial Pheriperal Interface gebruiken om ongeveer 100 verschillende LED’s voor het beeldscherm met de zeer beperkte invoerpennen. Als dit niet genoeg uitdaging zou bieden, wat dan wel?

Een afbeelding van de originele Jokers Wild gokautomaat gevonden op een website genaamd GokkastenArchief.nl Een andere afbeelding online gevonden van het originele display dat te koop is, helaas niet meer beschikbaar

Toen ik 17 was en elektronica studeerde, was er een bepaalde fruitmachine die ik graag bespeelde. Die specifieke machine, genaamd Jokers Wild, en zijn gameplay zal mijn voorbeeld zijn bij het bouwen van een eerbetoonfruitmachine op basis van een Arduino.

Dat moet leuk zijn, niet?